Kwaliteit

Wat bedoelen we daarmee?

We bieden ondersteuning aan die het verschil maakt voor de cliënt en context doordat deze voldoet aan de behoeften van het individu én de behoeften van de samenleving. Voor cliënten en context werken we via een verbindende dialoog aan het beantwoorden aan levens- en ontwikkelingsdoelen. Voor de samenleving werken we aan gezondheids- en welzijnswinst en de kwaliteit van samenleven. 

 We ontwikkelen tot een lerende organisatie, een organisatie die de eigen medewerkers in staat stelt de dienstverlening aan te passen aan de voortdurend veranderende omgeving. Een wendbare organisatiestructuur en –cultuur stimuleert voortdurend het leren en ontwikkelen, het eigenaarschap en initiatiefname. Factoren die maken dat continu verbeteren, vernieuwing en kennisborging verzekerd kunnen worden.  

Hoe willen we dat bereiken?

  • Kleinschalige woonvormen 
  • Degelijke, betaalbare huisvesting 
  • Na het stellen van de hulpvraag binnen de maand een eerste contact 
  • Multidisciplinaire aanpak
  • Therapeutisch leefklimaat
  • Inzetten op differentiatie
  • Functioneel onderwijs, op maat van elk kind
  • Agressie beleid
  • Contextgericht werken
  • Opstellen van kwaliteitsgaranties (kritische succesfactoren)
  • Inspraak/participatie
  • Sociaal ondernemerschap
  • Traumasensitiviteit
  • Visie-afstemming
  • Communicatie en transparantie
  • Netwerkverbreding
  • Lerende organisatie
  • Oplossingsgericht werken
  • Verbinden waar mogelijk
  • Dashboard ontwikkelen met indicatoren in het kader van opvolging